Så oförberedd

Igår: Får ett samtal av min syster, hon gråter o låter helt panikslagen.. tror först att hon blivit rånad eller våldtagen. Efter ett tag berättar hon att de handlar om pappa, hans vänstra del av kroppen domnade av för honom. Då e de troligtvis en propp i blodet.. Ambulans var på väg för att hämta honom. Jag står o lagar mat samtidigt o när vi lägger på luren så bara rinner tårarna non stop.
Hur kan de här hända? Varför händer de nu? Varför händer de pappa?
B kramar om mig hårt, hårt. Försöker lugna mig.
En sköterska ringer mig senare o säger att han troligtvis fått en stroke o att de håller på att behandla honom med propplösning.
Jag ville bara åka o hälsa på! Vilket vi gjorde, B följde med mig dit o jag såg honom ligga där så svag, de gjorde så ont i mig. Stackars lilla pappa... Han tog min hand o riktigt kramade den, jag kände att han var rädd.
Min syster ringde till våra brödrar o de åkte ner när vi var där, de va skönt att träffa dem i denna jobbiga situationen. Känns bra att vi har varandra.
Idag hälsade jag, B, mamma o S på honom o då fick han lite tårar i ögonen. Vill inte att han ska behöva vara ensam nu! Obehagligt med sjukhus oxå:(

Han mår bättre nu, de e de enda som räknas. :) <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0